Wersja obowiązująca z dnia
Skarbnik
Funkcję Skarbnika sprawuje: Barbara Pietraszko
tel: 893000236
e-mail: skarbnik@sepopol.pl
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu Gminy i szczegółowego planu dochodów i wydatków budżetu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych;
2) nadzór i koordynacja nad pracami związanymi ze sporządzaniem projektów planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych;
3) nadzór nad realizacją zadań realizowanych z budżetu Gminy;
4) nadzorowanie prowadzenia rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
5) dokonywanie okresowej analizy wykonywania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie i przygotowywanie projektów uchwał w tym zakresie;
6) nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej;
7) badanie zasadności i celowości realizowanych wydatków budżetowych;
8) zapewnienie, pod względem formalno – finansowym, prawidłowości zawieranych umów oraz ich realizacji;
9) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
10) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza dotyczących prowadzenia rachunkowości, a szczególności:
a) zakładowego planu kont,
b) zakładowego planu obiegu dokumentów,
c) zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
d) zasad funkcjonowania kontroli i nadzoru nad gospodarowaniem środkami publicznymi;
11) kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydawania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych;
12) informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty;
13) kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych;
14) sporządzanie sprawozdań okresowych i rocznych z wykonania budżetu Gminy lub innych sprawozdań i informacji;
15) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym w zakresie działania stanowiska;
16) współdziałanie z bankami;
17) przygotowywanie informacji i danych o ciężarach publicznych i udzielonej przez Gminę pomocy publicznej, o środkach trwałych składników mienia komunalnego, o majątku gminnych jednostek organizacyjnych oraz pożytków z tego majątku, a także innych istotnych danych wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie budżetu Gminy i przekazywanie ich do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej;
18) wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami prawa oraz poleceń i czynności zleconych przez Burmistrza;
tel: 893000236
e-mail: skarbnik@sepopol.pl
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu Gminy i szczegółowego planu dochodów i wydatków budżetu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych;
2) nadzór i koordynacja nad pracami związanymi ze sporządzaniem projektów planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych;
3) nadzór nad realizacją zadań realizowanych z budżetu Gminy;
4) nadzorowanie prowadzenia rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
5) dokonywanie okresowej analizy wykonywania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie i przygotowywanie projektów uchwał w tym zakresie;
6) nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej;
7) badanie zasadności i celowości realizowanych wydatków budżetowych;
8) zapewnienie, pod względem formalno – finansowym, prawidłowości zawieranych umów oraz ich realizacji;
9) zapewnienie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
10) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Burmistrza dotyczących prowadzenia rachunkowości, a szczególności:
a) zakładowego planu kont,
b) zakładowego planu obiegu dokumentów,
c) zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
d) zasad funkcjonowania kontroli i nadzoru nad gospodarowaniem środkami publicznymi;
11) kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydawania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych;
12) informowanie Rady o odmowie złożenia kontrasygnaty;
13) kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych;
14) sporządzanie sprawozdań okresowych i rocznych z wykonania budżetu Gminy lub innych sprawozdań i informacji;
15) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym w zakresie działania stanowiska;
16) współdziałanie z bankami;
17) przygotowywanie informacji i danych o ciężarach publicznych i udzielonej przez Gminę pomocy publicznej, o środkach trwałych składników mienia komunalnego, o majątku gminnych jednostek organizacyjnych oraz pożytków z tego majątku, a także innych istotnych danych wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie budżetu Gminy i przekazywanie ich do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej;
18) wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami prawa oraz poleceń i czynności zleconych przez Burmistrza;