Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Sępopol na 2009 r.

Informacje dodatkowe:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości  20.221.054,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości               16.864.369,00 zł,
                dochody majątkowe w wysokości                3.356.685,00 zł.

§ 2

1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 21.971.054,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości                 16.507.245,00 zł,
                wydatki majątkowe w wysokości                         5.463.809,00 zł.

2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009‑2011, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki inwestycyjne w 2009 roku w wysokości 5.367.809,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a .

4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3.650.879,90 zł, zgodnie z załącznikiem

nr 4.

§ 3

1.     Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.750.000,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)         zaciąganych kredytów w kwocie                                                                             -   1.750.000,00 zł.

2.        Przychody budżetu w wysokości 2.300.000,00 zł, rozchody w wysokości 550.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwy:

1)     ogólną w wysokości                                                                                         -     40.000 zł,

2)     celową w wysokości                                                                                                        -     15.000 zł,

z przeznaczeniem na:

a)     realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego                               -     15.000 zł,

§ 5

1.        Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2.        Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.

3.        Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 6

1.        Ustala się dochody w kwocie 60.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 56.000,00 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.        Ustala się wydatki w kwocie 4.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

1.        Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:

1)      zakładów budżetowych: przychody – 1.714.329,00 zł, wydatki – 1.695.859,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 9.

2.        Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 29.000,00 zł; wydatki – 36.256,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 8

1.        Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych w Sępopolu w łącznej kwocie 308.632,00 zł, w tym:

1)       z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania i remontów bieżących 1m² administrowanych mieszkań                                                                                                    -      193.030,00 zł;

2)       z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości płynnych z miejscowości Langanki                                                                                                                              -        21.442,00 zł,

3)       z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości stałych (w tym: z terenu cmentarza)                                                                                                                           -        36.640,00 zł,

4)       z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania dróg ( w tym: oczyszczania, odśnieżania, utrzymania zieleni)                                                                                           -        57.520,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

2.        Dotacje podmiotowe dla:

1)     gminnej instytucji kultury na łączną kwotę                                  -      489.000,00  zł,

zgodnie z załącznikiem nr 11.

3.        Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę -   75.400,00 zł, zgodnie załącznikiem nr 12.

§ 9

1.        Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)       przychody               -    23.000,00 zł,

2)       wydatki   -    23.000,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 13.

§ 10

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)         sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie                                   -  1.000.000,00 zł;

2)         sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie                -  1.750.000,00 zł;

3)         spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie                               -     550.000,00 zł;

§ 11

Upoważnia się Burmistrza do:

1)         zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł,

2)         zaciągania zobowiązań:

a)     na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)     z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku,

3)         dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach między paragrafami i rozdziałami klasyfikacji budżetowej, w tym: również w paragrafach dotyczących wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń (§ 4010, § 4040, § 4170, § 4110 i § 4120), nie zwiększających jednocześnie ogólnej kwoty na wynagrodzenia i pochodne, oraz do przeniesień dotyczących wydatków  inwestycyjnych (§ 6050 i § 6060), nie zwiększających ogólnej kwoty planu wydatków inwestycyjnych,

z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

4)         przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

5)          przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków, z wyłączeniem wydatków dotyczących wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń  oraz wydatków inwestycyjnych.

6)         lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2009 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14 i nr 14a.

§ 13

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

                                                                                         Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                                                            Janusz  Bandura

Załączniki

Załączniki