Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Sępopol na 2010 r

Informacje dodatkowe:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości  16.825.133,25 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości          15.783.357,25 zł,
             dochody majątkowe w wysokości           1.041.776,00 zł.

§ 2

1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 18.442.133,25 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości             15.779.789,60 zł,
                wydatki majątkowe w wysokości                     2.662.343,65 zł.

2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010‑2012, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 2.380.343,65 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a .

4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.487.255,90 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

5. Dochody i wydatki związane z realizacją:

    -  zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu

    terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5;

    - zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu

    terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.

§ 3

1.     Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.617.000,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie                                                                        -   1.617.000,00 zł.

2.        Przychody budżetu w wysokości 2.185.000,00 zł, rozchody w wysokości 568.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 4

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)         finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie                          -     800.000,00 zł;

2)         finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie                            -     432.000,00 zł;

3)         spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie                                -     568.000,00 zł

4)         wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie                                                             -  1.185.000,00 zł

 

            § 5

1.        Ustala się dochody w kwocie 60.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 56.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.        Ustala się wydatki w kwocie 4.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 6

1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych w wysokości określonej w § 4 na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;

4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

2.  Ponadto upoważnia się Burmistrza do:

1)         dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach między paragrafami i rozdziałami klasyfikacji budżetowej, w tym: również w paragrafach dotyczących wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń (§ 4010, § 4040, § 4170, § 4110 i § 4120), nie zwiększających jednocześnie ogólnej kwoty na wynagrodzenia i pochodne, oraz do przeniesień dotyczących wydatków  inwestycyjnych (§ 6050 i § 6060), nie zwiększających ogólnej kwoty planu wydatków inwestycyjnych,

z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;

2)   przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień

      w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych;

3)   przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do

      dokonywania przeniesień w planie wydatków, z wyłączeniem wydatków dotyczących

      wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków inwestycyjnych;

4)   przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu

 terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych (2011 r.), jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;

5)   zaciągania zobowiązań:

a)        na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)       z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku,

6)   lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach

      niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

                                                                                              § 7

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.

                                                                                              § 8

1.        Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:

1)      zakładów budżetowych: przychody – 1.830.903,00 zł, koszty – 1.763.331,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 9.

2.        Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 39.997,00 zł; wydatki – 42.997,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 9

1.        Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)       przychody             -    1.500,00 zł,

2)       wydatki  -    6.000,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

                                                                                              § 10

1. Rezerwa ogólna wynosi       -     40.000 zł.

2. Rezerwa celowa wynosi      -      43.000 zł,

z przeznaczeniem na:

a)     realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego                         -     43.000 zł,

§ 11

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 11a.

§ 12

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko ‑ Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

 

                                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej                                                                                                

                                                                                                      Janusz  Bandura            

Załączniki

Załączniki