w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Sępopol na 2010 r
Informacje dodatkowe:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 16.825.133,25 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 15.783.357,25 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.041.776,00 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 18.442.133,25 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 15.779.789,60 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 2.662.343,65 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010‑2012, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 2.380.343,65 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a .
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2.487.255,90 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
5. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu
terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5;
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu
terytorialnego, stanowią załącznik nr 6.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1.617.000,00 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z kredytów w kwocie - 1.617.000,00 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 2.185.000,00 zł, rozchody w wysokości 568.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 4
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 800.000,00 zł;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 432.000,00 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 568.000,00 zł
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie - 1.185.000,00 zł
§ 5
1. Ustala się dochody w kwocie 60.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 56.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 4.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 6
1. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych w wysokości określonej w § 4 na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów;
4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach między paragrafami i rozdziałami klasyfikacji budżetowej, w tym: również w paragrafach dotyczących wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń (§ 4010, § 4040, § 4170, § 4110 i § 4120), nie zwiększających jednocześnie ogólnej kwoty na wynagrodzenia i pochodne, oraz do przeniesień dotyczących wydatków inwestycyjnych (§ 6050 i § 6060), nie zwiększających ogólnej kwoty planu wydatków inwestycyjnych,
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
2) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień
w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych;
3) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do
dokonywania przeniesień w planie wydatków, z wyłączeniem wydatków dotyczących
wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków inwestycyjnych;
4) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu
terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych (2011 r.), jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
5) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 7
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 8.
§ 8
1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
1) zakładów budżetowych: przychody – 1.830.903,00 zł, koszty – 1.763.331,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 39.997,00 zł; wydatki – 42.997,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 1.500,00 zł,
2) wydatki - 6.000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
1. Rezerwa ogólna wynosi - 40.000 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi - 43.000 zł,
z przeznaczeniem na:
a) realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 43.000 zł,
§ 11
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i nr 11a.
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko ‑ Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Janusz Bandura