Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie określenia stawki opłat pobieranych za zajęcie pasa drogowego

Informacje dodatkowe:

§ 1.

Uchwała określa stawki opłat pobieranych za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem  i ochroną dróg, i tak:

1.  Za zajęcie 1 m2 następujących elementów pasa drogowego drogi gminnej w celu

    prowadzenia robót w pasie drogowym:

            1)  jezdni:

                               - do 50 % szerokości                           3,00 zł/dzień

                               - powyżej 50 % szerokości                 6,00 zł/dzień

                2)  chodnika, pobocza                                     2,00 zł/dzień

                3)  pozostałych elementów pasa drogowego –  1,00 zł/dzień

2. Za zajęcie 1 m2  pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym drogi gminnej    urządzeń  infrastruktury technicznej nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub

     potrzebami ruchu drogowego:

                1)  urządzeń wodno-kanalizacyjnych i sanitarnych –  25,00 zł/rok

                2)  urządzeń nie wymienionych w pkt. 1                 100,00 zł/rok

                3)  urządzeń wodno-kanalizacyjnych i sanitarnych umieszczonych na drogowym

                obiekcie inżynierskim   200,00 zł/rok

3. Za zajęcie 1 m2 pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym drogi gminnej      obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub ruchu drogowego oraz reklam:

                1)  obiekty budowlane                                  - 1,00 zł/dzień

                2)  metr kwadratowy powierzchni reklamy  - 2,00 zł/dzień

                3)  za każdy następny m2  (nawet niepełny) – dodatkowo – 2,00 zł/dzień

4. Za zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione

       w pkt. 1 – 3,    m2 = 1,00 zł/dzień.

§ 2.

Zajęcie pasa drogowego na czas krótszy niż 24 godziny należy traktować jak zajęcie pasa drogowego przez jeden dzień.

                                                             § 3.

Stawki za niepełny rok będą obliczone proporcjonalnie do liczby rozpoczętych

miesięcy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.

§ 4.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępopola.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym

Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

                                                                               Przewodniczący  Rady  Miejskiej

                                                                                    Janusz  Bandura