w sprawie określenia stawki opłat pobieranych za zajęcie pasa drogowego
Informacje dodatkowe:
§ 1.
Uchwała określa stawki opłat pobieranych za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg, i tak:
1. Za zajęcie 1 m2 następujących elementów pasa drogowego drogi gminnej w celu
prowadzenia robót w pasie drogowym:
1) jezdni:
- do 50 % szerokości – 3,00 zł/dzień
- powyżej 50 % szerokości – 6,00 zł/dzień
2) chodnika, pobocza – 2,00 zł/dzień
3) pozostałych elementów pasa drogowego – 1,00 zł/dzień
2. Za zajęcie 1 m2 pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym drogi gminnej urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub
potrzebami ruchu drogowego:
1) urządzeń wodno-kanalizacyjnych i sanitarnych – 25,00 zł/rok
2) urządzeń nie wymienionych w pkt. 1 – 100,00 zł/rok
3) urządzeń wodno-kanalizacyjnych i sanitarnych umieszczonych na drogowym
obiekcie inżynierskim – 200,00 zł/rok
3. Za zajęcie 1 m2 pasa drogowego w celu umieszczenia w pasie drogowym drogi gminnej obiektów budowlanych nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub ruchu drogowego oraz reklam:
1) obiekty budowlane - 1,00 zł/dzień
2) metr kwadratowy powierzchni reklamy - 2,00 zł/dzień
3) za każdy następny m2 (nawet niepełny) – dodatkowo – 2,00 zł/dzień
4. Za zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celach innych niż wymienione
w pkt. 1 – 3, m2 = 1,00 zł/dzień.
§ 2.
Zajęcie pasa drogowego na czas krótszy niż 24 godziny należy traktować jak zajęcie pasa drogowego przez jeden dzień.
§ 3.
Stawki za niepełny rok będą obliczone proporcjonalnie do liczby rozpoczętych
miesięcy umieszczenia urządzenia w pasie drogowym.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępopola.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej