Burmistrz
Funkcję Burmistrza sprawuje: Irena Wołosiuk
tel.(89) 761 31 81
e -mail: burmistrz@sepopol.pl
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
1) reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
2) wykonywanie uchwał Rady;
3) przedkładanie wojewodzie uchwał Rady;
4) przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał budżetowych;
5) ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania;
6) składanie Radzie okresowych sprawozdań z realizacji zadań urzędu;
7) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
8) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
9) wydawanie zarządzeń zgodnie z przepisami prawa;
10) rozporządzanie majątkiem gminy oraz zaciąganie zobowiązań w zakresie ustalonym przez Radę;
11) nawiązywanie i rozwiązywanie z pracownikami samorządowymi stosunków pracy na podstawie umowy o pracę, powołania;
12) sprawowanie zwierzchnictwa służbowego nad kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych;
13) przyjmowanie mieszkańców Gminy w sprawach skarg i wniosków;
14) kierowanie i koordynowanie realizacji przedsięwzięć z zakresu obowiązku powszechnej obrony, obrony cywilnej oraz kierowanie bezpieczeństwem narodowym na terenie gminy;
15) przyjmowanie mieszkańców gminy w sprawach skarg i wniosków;
16) kierowanie działaniami prowadzącymi do zapobiegania skutkom klęsk żywiołowych lub ich usunięcia na terenie gminy;
17) wykonywanie innych zadań przewidzianych w przepisach szczególnych.