w sprawie: zmian w budżecie miasta i gminy na 2008 r.
Informacje dodatkowe:
§ 1
1. Zwiększa się dochody budżetu miasta i gminy na r. 2008 o kwotę 150.662,60 zł, zgodnie z zał. Nr 1.
2. Z dochodów, o których mowa w ust. 1:
- dochody bieżące wynoszą 18.377.460,41 zł
- dochody majątkowe wynoszą 1.804.003,00 zł .
§ 2
1. Zwiększa się wydatki budżetu miasta i gminy na r. 2008 o kwotę 150.662,60 zł, zgodnie z zał. Nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 17.487.287,41 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 7.051.559,14 zł,
b) dotacje 871.643,00 zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy 197.500,00 zł.
2) wydatki majątkowe kwotę 3.739.176,00 zł.
§ 3
Uchwala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008-2010, zgodnie z zał. Nr 3.
§ 4
1. Zwiększa się wydatki inwestycyjne gminy o kwotę 8.000,00 zł, zgodnie z zał. Nr 3 i 3a.
2. Wysokość wydatków inwestycyjnych po zmianach wynosi 3.524.500,00 zł.
§ 5
Wprowadza się zmiany w dochodach i wydatkach związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z zał. Nr 4.
§ 6
1. Zmniejsza się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej o kwotę 38.000,00 zł, zgodnie z zał. Nr 5.
2. Wysokość dochodów i wydatków po zmianach wynosi 120.000,00 zł.
§ 7
1. Zwiększa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych o kwotę 9.000,00 zł oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych o kwotę 9.000,00 zł.
2. Dochody te po zmianie wynoszą 60.000,00 zł, wydatki – 57.400,00 zł.
§ 8
1. Zwiększa się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności o kwotę 136.546,60 zł, zgodnie z zał. Nr 6.
2. Kwota wydatków po zmianie wynosi 2.220.365,60 zł.
§ 9
1. Uchwala się plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla zakładów budżetowych: przychody – 1.809.215,00 zł, wydatki – 1.802.717,00 zł,
zgodnie z zał. Nr 7.
2. Uchwala się plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 16.256,00 zł; wydatki – 39.065,00 zł,
zgodnie z zał. Nr 7.
§ 10
1. Zwiększa się dotację przedmiotową dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych w Sępopolu o łączną kwotę 24.531,00 zł:
- z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości płynnych z Langanki o kwotę
6.334,00 zł,
- z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości stałych (w tym: z terenu
cmentarza) o kwotę 12.437,00 zł,
- z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania dróg ( w tym: oczyszczania, odśnieżania
utrzymania zieleni) o kwotę 5.760,00 zł, zgodnie z zał. Nr 8.
2. Kwota dotacji ogółem po zmianach wynosi 368.289,00 zł.
§ 11
1. Zwiększa się dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty
należące i nienależące do sektora finansów publicznych o kwotę 8.000,00 zł, zgodnie
z zał. Nr 9.
2. Kwota dotacji po zmianie wynosi łącznie 79.000,00 zł.
§ 12
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 43.000,00 zł
2) wydatki - 49.500,00 zł
zgodnie z zał. Nr 10.
§ 13
Deficyt budżetu miasta i gminy pozostaje bez zmian i wynosi 1.045.000,00 zł, a źródłem jego pokrycia są przychody pochodzące z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie 946.000,00 zł,
2) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 99.000,00 zł.
§ 14
Budżet po zmianach po stronie dochodów wynosi : 20.181.463,41 zł.
Budżet po zmianach po stronie wydatków wynosi : 21.226.463,41 zł.
§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sępopola.
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą w roku budżetowym 2008
i podlega obwieszczeniu.
Przewodniczący Rady
Janusz Bandura