w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Sępopol na 2008 r
Informacje dodatkowe:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 17.180.567 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 15.350.067 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1.830.500 zł.
§ 2
1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 18.126.567 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 14.216.567 zł,
wydatki majątkowe w wysokości 3.910.000 zł.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008‑2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 3.716.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a .
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2.054.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 946.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) zaciąganych kredytów w kwocie - 946.000 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 1.400.000 zł, rozchody w wysokości 454.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 40.000 zł,
2) celową w wysokości - 20.000 zł,
z przeznaczeniem na:
a) realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 20.000 zł,
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 51.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 48.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:
1) zakładów budżetowych: przychody – 1.510.629 zł, wydatki – 1.504.131 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 27.465 zł; wydatki – 27.465 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
1. Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych w Sępopolu w łącznej kwocie 250.379 zł, w tym:
1) z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania i remontów bieżących 1m² administrowanych mieszkań - 157.155 zł;
2) z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości płynnych z miejscowości Langanki - 16.390 zł,
3) z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości stałych (w tym: z terenu cmentarza) - 21.538 zł,
4) z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania dróg ( w tym: oczyszczania, odśnieżania, utrzymania zieleni) - 55.296 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Dotacje podmiotowe dla:
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 408.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11.
3. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 71.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 12.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 13.000 zł,
2) wydatki - 13.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 500.000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 946.000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 454.000 zł;
§ 11
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku,
3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach między paragrafami i rozdziałami klasyfikacji budżetowej, w tym: również w paragrafach dotyczących wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń (§ 4010, § 4040, § 4170, § 4110 i § 4120), nie zwiększających jednocześnie ogólnej kwoty na wynagrodzenia i pochodne, oraz do przeniesień dotyczących wydatków inwestycyjnych (§ 6050 i § 6060), nie zwiększających ogólnej kwoty planu wydatków inwestycyjnych,
z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
5) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14 i nr 14a.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.
Przewodniczący Rady Miasta i Gminy
Janusz Bandura