Wersja obowiązująca z dnia

w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Sępopol na 2008 r

Informacje dodatkowe:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości  17.180.567 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,

z tego: dochody bieżące w wysokości               15.350.067 zł,
            dochody majątkowe w wysokości               1.830.500 zł.

§ 2

1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 18.126.567 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości                 14.216.567 zł,
             wydatki majątkowe w wysokości              3.910.000 zł.

2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008‑2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.

3. Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 3.716.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i nr 3a .

4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2.054.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 3

1.     Deficyt budżetu gminy w wysokości 946.000 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1)         zaciąganych kredytów w kwocie                                                                            -   946.000 zł.

2.        Przychody budżetu w wysokości 1.400.000 zł, rozchody w wysokości 454.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwy:

1)     ogólną w wysokości                                                                                         -     40.000 zł,

2)     celową w wysokości                                                                                                        -     20.000 zł,

z przeznaczeniem na:

a)     realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego                               -     20.000 zł,

§ 5

1.        Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2.        Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.

3.        Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 6

1.        Ustala się dochody w kwocie 51.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 48.000 zł na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.        Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

1.        Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla:

1)      zakładów budżetowych: przychody – 1.510.629 zł, wydatki – 1.504.131 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 9.

2.        Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 27.465 zł; wydatki – 27.465 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 8

1.        Dotacje przedmiotowe dla Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej i Usług Komunalnych w Sępopolu w łącznej kwocie 250.379 zł, w tym:

1)       z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania i remontów bieżących 1m² administrowanych mieszkań                                                                                                    -      157.155 zł;

2)       z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości płynnych z miejscowości Langanki                                                                                                                              -        16.390 zł,

3)       z tytułu dopłaty do kosztów wywozu nieczystości stałych (w tym: z terenu cmentarza)                                                                                                                           -        21.538 zł,

4)       z tytułu dopłaty do kosztów utrzymania dróg ( w tym: oczyszczania, odśnieżania, utrzymania zieleni)                                                                                           -        55.296 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 10.

2.        Dotacje podmiotowe dla:

1)     gminnych instytucji kultury na łączną kwotę                               -      408.000  zł,

zgodnie z załącznikiem nr 11.

3.        Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę -   71.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 12.

§ 9

1.        Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1)       przychody               -    13.000 zł,

2)       wydatki   -    13.000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 13.

§ 10

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)         sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie                                       -    500.000 zł;

2)         sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie                    -    946.000 zł;

3)         spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie                                   -   454.000 zł;

§ 11

Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:

1)         zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500.000 zł,

2)         zaciągania zobowiązań:

a)     na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,

b)     z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku,

3)         dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach między paragrafami i rozdziałami klasyfikacji budżetowej, w tym: również w paragrafach dotyczących wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń (§ 4010, § 4040, § 4170, § 4110 i § 4120), nie zwiększających jednocześnie ogólnej kwoty na wynagrodzenia i pochodne, oraz do przeniesień dotyczących wydatków  inwestycyjnych (§ 6050 i § 6060), nie zwiększających ogólnej kwoty planu wydatków inwestycyjnych,

z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

4)         przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

5)          przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,

6)         lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 12

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 14 i nr 14a.

§ 13

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.

§ 14

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy.

 

                                                                                     Przewodniczący Rady Miasta i Gminy

                                                                                                    Janusz  Bandura

Załączniki

Załączniki